DPD ja Venipaki pakiautomaaditeenus kasvab jõudsalt, Omniva hoiab liidripositsiooni
Pilt: ChatGPT ja Adobe Firefly
Märtsis tellisid eestlased pakiautomaatidesse kokku 1,47 miljonit pakki ettevõtetest, mis on 10% rohkem kui eelmisel aastal samal ajal.
Märtsikuus näitas pakiautomaaditeenuse kasutamise osas kiireimat kasvu Venipak, mille pakimahud suurenesid võrreldes eelmise aastaga lausa 171%. Siinkohal tasub aga arvestada sellega, et Venipak sisenes Eesti turule alles eelmisel aastal (Reisikaubad.ee-sse sel aastal), mistõttu on olulisem jälgida nende turuosa kui protsentuaalset kasvu.
DPD kasvatas märtsis oma pakimahtu 35% võrra, olles seega tugevaim tõusja suurtegijate seas. Smartposti kasv jäi 9% juurde, samas kui Omniva näitas 4,5% langust. Viimane tulenes peamiselt sellest, et rahvusvahelise e-poe Temu saadetised liiguvad alates selle aasta algusest uue tegija Unisendi kaudu. Huvitava faktina tulid ligikaudu 72% saadetistest Eesti ettevõtetelt ja 28% välismaistelt müüjatelt. See näitab, et nii E-smaspäev, kus ka Reisikaubad.ee igal korral osaleb, kui ka kohalikud kaupmehed olid märtsis üsnagi edukad — vähemalt pakimahtude poolest.
Vaatamata langusele on Omniva jätkuvalt tugeva kohaliku turuosaga – Eesti kaupmeeste saadetised moodustavad nende pakivoost märkimisväärse osa. Omniva käes on 36% turuosast, DPD-l 32%, Smartpostil 28% ning Venipakil 4%.
Reisikaubad.ee e-poes saad alates sellest aastast tellida kauba Omniva, DPD, Smartposti ja Venipaki pakiautomaati ning soovi korral ka ise meie Fulfilly partnerlattu järele minna.
Allikas: Eesti E-kaubanduse Liit